Disini Menanti

Posted Posted by favianfaust in Comments 0 komentar


Aq brsyukur dgn siapa aq pd hari ini...
krn dgn siapa aq pd hari ini..aq dpt memiliki ap yg aq punyai pd hari ini..
aq dpt menatap stiap yg ku sygi pd hari ini.meski rs syg yg dahulu prnah terwujud,namun aq brsyukur krna Allah memberikan aq kebenaran,yg mn perlu,dan yg mana sia2.
Aku lalui stiap hri ku brsama nafas yg msih tersisa buat kelahiran ini,aq lalui stiap detik dgn berbgai ragam perasaan.

Hidup adlh satu perantauan.dan aq adlh slh seorang dari musafirnya.
dan jlnku bkn sentiasa dipenuhi dgn mawar semerbak harumnya dan jalan lurus tnpa liku,
tapi jlnku trkdang gelap, dan trkdg berduri shingga mmbuat aq prnah trasa sakit.tpi keharuman sang mawar senantiasa sedikit semi sedikit mmbuat aq lupa akn sakitku.

Terkadang aku bersujud di hadapan Tuhanku.mengadu rasa sedih,mengadu rasa hiba,kerna terluka oleh manusia manusia sekelilingku.tapi Allah memberiku hadiah sebuah rasa rela untk memaafkan.aku bersyukur sekali untuk itu,kerna itu yang membuat aku dipeluk kedamaian.

Nmun trkadang aq juga menangis hiba krna sbuah rasa rindu,
tpi tuhanku terus mengujiku dgn menambhakan rasa rindu itu.
ia tak mau meninggalkan ku.nampknya rsa rindu itu setia menemaniku.
aq takut andai rasa rindu ini membuat aku durhaka,
aq takut andai rindu ini membuat aq terlupa siapa aq.
tpi syukur krna Tuhanku msih memelihara aku.
di saat yg lain terus hancur dimamah cinta,
di saat yg lain terus hancur dimkn bujuk rayu..
Alhamdulillah...tpi itu adlh aku yg hari ini...
bgaimana pula dgn yg esok?
bgaimana pula dgn hari hari dan yg akn datang?
apkh aq akn terus menjadi aku?
apkh aku akn tetap aku?


Sungguh...aq mengaguminya bkn krna rupa.
aq mengaguminya bkn krna harta atau apa saja.
tpi aq mengaguminya krna Dia menghantar rasa ini di hatiku.
aq ingin memelihara rasa ini..biar ia tumbuh..dan terus mekar..
aq ingin dia menjaga hatinya utkku..
tpi aq tau aq tak mampu menyekat dia...
itu milik sepenuhnya ats dia..
dan aq cm mmpu brdoa..
krna dia dan aku itu sendiri milik Allah... 
tabahkanlah hatiku  ya Allah...

Aq akn terus begini,,..disini.. menanti...
InsyaAllah...

0 komentar:

Posting Komentar